تغییرات جدید سند مالکیت ملک در ترکیه

سند مالکیت ملک در ترکیه

تاپو یا سند مالکیت ملک در ترکیه ، یک برگه رسمی و قانونی است که به دارنده آن حق قطعی و قانونی ملک خریداری شده را میدهد. سند املاک در ترکیه دو رنگ هستند ، رنگ قرمز که مربوط به املاک مسکونی ، اداری و تجاری است و رنگ آبی که مربوط به زمین میباشد.  در ترکیه نقل و انتقالات سند در اداره تاپو ( اداره سند ) انجام میشود و حضور خریدار و فروشنده و یا وکلای رسمی آنها در هنگام به نام زده شدن سند الزامی است . در شهرهای کوچکتر یک اداره سند و در شهرهای بزرگتر چندین اداره سند که هر کدام منطقه جداگانه ای را پوشش میدهند ، مسئولیت صدور سند را به عهده دارند .

برای شفافیت بیشتر و همچنین برای اینکه خریداران بتوانند اطلاعات دقیق را در ارتباط ملک مورد نظر خود دریافت کنند ، سند مالکیت ملک در ترکیه ، تغییراتی یافته است و امکان دسترسی به اطلاعات ملک را به راحتی امکان پذیر گردیده است تا خریداران بتوانند با خیالی آسوده اطلاعات ملک مورد نظرشان را بررسی کنند و از صحت آن اطمینان حاصل کنند . سند های جدید نسبت به سندهای قدیمی سه تغییر بسیار مهم دارند .

1- در سند های جدید ، هر یک از املاک دارای یک کد هستند . این کد که روی سند و در قسمت taşinmaz numaresı درج شده است ، کلیه اطلاعات مربوط به ملک را در اختیار شما قرار میدهد . بنابراین با داشتن این کد اطلاعاتی نظیر قطعه ، بخش ، منطقه ملک مورد نظرتان به راحتی قابل کنترل میباشد .

2- علاوه بر کد گذاری املاک ، روی هر کدام از سندهای جدید ، کد رهگیری یا QR دیده میشود . شما به راحتی و از طریق اسکن کردن کد رهگیری میتوانید به تمام اطلاعات مربوط به ملک به راحتی دسترسی داشته باشید . به این ترتیب قبل از خریداری ملک قادر خواهید بود تا اطلاعات ملک مورد نظر را کنترل کنید .

3- سومین و یکی از مهمترین اطلاعاتی که به سند مالکیت ملک در ترکیه اضافه شده است ، ذکر شدن متراژ ملک به صورت دقیق بر روی سند ملک میباشد . در گذشته متراژ املاک روی سند قید نمیشد و این مسئله موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای خارجیانی شده بود که قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه را داشتند .

لازم به ذکر است که تمام اسناد قدیمی ترکیه همچنان معتبر و قابل استفاده میباشند اما اگر شما مایل هستید که سند ملک خود را به روزرسانی کنید ، میتوانید به اداره سند در منطقه خودتان درخواست بدهید و نسخه جدید سند ملک خودتان را دریافت نمایید .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next