اسکان ملک در ترکیه چیست ؟

اسکان ملک

اگر شما هم از آن دسته از علاقمندان به خرید ملک در استانبول هستید که مایل هستید در مورد اسکان ملک در ترکیه  اطلاعات بیشتری داشته باشید ، با ما در این بخش همراه باشید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار بدهیم .

  • اسکان ملک در ترکیه چیست ؟

اسکان در واقع گزارش پایان کار است که در ترکیه توسط شهرداری صادر میگردد . هر ملکی پس از اتمام ساخت و ساز ، میبایست نسبت به دریافت اسکان اقدام نماید و مبلغی را برای دریافت پایان کار به شهرداری بپردازد و شهرداری نیز با مراجعه به محل و بررسی اتمام ساخت و ساز ملک ، نسبت به صدور اسکان اقدام مینماید . مبلغ پرداختی برای دریافت اسکان بر اساس اندازه و مکان ملک متفاوت میباشد .

  • آیا املاک در ترکیه برای خرید و فروش حتماٌ باید اسکان داشته باشند ؟

برای پاسخ صحیح به این سوال بهتر است ابتدا به تفاوت سند هایی که اسکان دارند و یا ندارند اشاره کنیم . همانطور که قبلا توضیح داده شد ، املاکی که در حال ساخت هستند و یا هنوز ساخت آنها به صورت کامل به اتمام نرسیده است ، نمیتوانند گزارش پایان کار و یا اسکان را دریافت کنند و شهرداری ترکیه پس از اتمام کلی مجتمع و هنگامی که کار ساخت و ساز به صورت کلی تمام شود ، نسبت به صدور اسکان اقدام مینماید .بنابراین اگر ملکی را در حال ساخت خریداری کنید ، به طور طبیعی دارای اسکان نیست و سندی که به شما داده میشود سند کات ارتفاع میباشد که در واقع مشخص میشود که این ملک در حال ساخت است و هنوز پایان کار نگرفته است . اما املاکی که کاملاٌ به پایان رسیده اند، میتوانند گزارش پایان کار را دریافت کنند و سند ملکیت دریافت کنند . اما هر دو قابل خرید و فروش هستند . شما میتوانید ملکی را در حال ساخت دریافت کنید و سند کات ارتفاع دریافت کنید و یا اینکه ملک آماده خریداری کنید و سند مالکیت بگیرید  .

  • آیا اگر ملکی را در هنگام ساخت و ساز بخریم ، بعد از اتمام پروژه میتوانیم اسکان دریافت کنیم ؟

اگر از مجتمع ساختمانی در حال ساخت خرید میکنید و سند کات ارتفاع دریافت میکنید ، بعد از اتمام پروژه میتوانید سند خود را به سند ملکیت تبدیل کنید . معمولاٌ پروسه گرفتن اسکان و دریافت سند مالکیت بر اساس قانون به عهده صاحب و سازنده مجتمع است . که با توجه به تمام اسناد و مدارک موجود پس از اتمام ساخت و ساز ، نسبت به دریافت اسکان برای کلیه واحدهای مجتمع اقدام کنند . بنابراین اگر ملکی را در هنگام ساخت و ساز خرید میکنید ، دقت کنید که در قرارداد فیمابین با شرکت ساختمانی ، حتماٌ گرفتن اسکان ملک پس از اتمام گار جزو تعهدات شرکت سارنده ذکر شوند.

  • آیا خرید ملکی که دارای اسکان نمیباشد در پروسه دریافت شهروندی ترکیه ایجاد اختلال میکند ؟

برای دریافت شهروندی ترکیه صرفاٌ اینکه سند ملک با مجموع رقم بالای 250.000 دلار به نام شما باشد ، کفایت میکند و تفاوتی ندارد که ملک شما دارای سند کات ارتفاع ( سند بدون پایان کار ) باشد و یا دارای سند مالکیت (سند دارای پایان کار ) باشد .

ما در شرکت سان اند سندز تمام تلاشمان این است که اطلاعات کامل و جامعی برای خرید ملک در ترکیه در اختیار شما قرار دهید تا شما بتوانید با اطمینان بیشتر و اطلاعات کامل نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. در صورت تمایل به مشاوره تلفنی و یا مشاوره حضوری با مشاورین املاک سان اند سندز ، با شماره های موجود در سایت ما تماس بگیرید .

 

 

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next