منطقه کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی استانبول

 

در قسمت آسیایی استانبول نیز  اماکن قدیمی و تاریخی بسیاری وجود دارد ، منطقه کادیکوی استانبول یکی از این مکان ها است و در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و از جمله قدیمی ترین منطقه های استانبول محسوب می شود که در سال های اخیر پیشرفت های بسیار قابل توجهی کرده است.

محله کادیکوی استانبول یکی از بزرگترین و البته قدیمی ترین محله های شهر است و تقریبا 41 کیلومتر مربع ، مساحت دارد .با وجود اینکه کادیکوی محله ای قدیمی است ولی در چند سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده و امروزه به یک محله های معروف استانبول در بخش آسیایی استانبول تبدیل شده است. جالب است بدانید که اولین مسجد قدیمی استانبول، در این محله ساخته شده است ولی در حال حاضر هیچ اثر تاریخی از آن بر جا نمانده است.

کلوب های قایق های تفریحی، تفریحگاه های ساحلی و جاده های عریض در  کنار ساحل از ویژگیهای منطقه کادیکوی میباشد. این محله همیشه شلوغ می باشد و تردد در این منطقه بسیار زیاد است . شاید جالب باشد بدانید که بزرگترین بازار مواد غذایی ترکیه در این محله قرار دارد که از کنار مسجد عثمان آقا شروع می شود و این بازار طیف گسترده ای از غذاهای تازه و سایر محصولات از سراسر ترکیه از جمله طیف گسترده ای از ماهی های تازه و غذاهای دریایی ، صابون روغن زیتون و غیره  را در خود جای داده است.

همچنین تعدادی مراکز خرید مدرن در این محله قرار دارد ، مهمترین آنها مرکز خرید بزرگ Tepe Nautilus در پشت مرکز Kadıköy است. در خیابان های پشت دفتر اصلی پست ، تعداد زیادی از کتابفروشی های مشهور وجود دارد که هم کتاب های جدید و هم دست دوم ، کاردستی ها و عکس های فریم را می فروشند .روزهای یکشنبه این منطقه به یک بازار بزرگ دست دوم کتاب و موسیقی خیابانی تبدیل می شود.

اما بدون شک مشهورترین منطقه و خیبان این منطقه که در واقع یکی از مشهورترین خیابان های استانبول میباشد و خیلی ها منطقه کادیکوی را به این نام میشناسند ، خیابان بغداد استانبول یا بغداد جاده سی است . خیابان بغداد 14 کیلومتر طول دارد و بهترین و لوکس ترین فروشگاه های استانبول در این خیابان قرار دارند و پر از کافه تریا ها ، رستوران ها و فروشگاههای مختلف میباشد .

از بخش های دیگر در منطقه کادیکوی میتوان به محله گوزتپه، کیزیل توپراک، محله بستانجی، سوادیه، جاده بستان، آجی بادم، فنر باحچه، فنریولو، فکیرتپه، حسن پاشا، کالامیش، مودا، شاشکین و بکال اشاره کرد.

محله های مهم  کادیکوی

به جز خیابان مشهور بغداد جاده سی ،از بین محله های دیگر در منطقه کادیکوی که در بالا ذکر کردیم برخی از مناطق از اهمیت بیشتری برخوردارند و به قول معروف شناخته شده تر از سایر مناطق دیگر میباشند

جاده بستان:

از محله های مجاور دریای مرمره می باشد که دارای سه ساحل خوب و یک پارک بزرگ به نام دالیان Dalyan و مسیر طولانی پیاده روی در حاشیه دریا است.

بستانچی:

از محله های اطراف خیابان بغداد می باشد که دارای یک اسکله و یک شهر بازی کوچک می باشد. بستانچی توسط کشتی به جزیره بیوک آدا متصل می شود

فنرباغچه:

این محله که دارای کافه ها، رستوران ها، یک اسکله کوچک و پارکی سرسبز در کنار بسفر می باشد از مراکز تفریح و پیاده روی محلی ها محسوب شده و به خاطر تیم فوتبالش به شهرت رسیده است.

حمل و نقل در منطقه کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی استانبول امروزه به مرکز حمل و نقل بین قسمتهای آسیایی و اروپایی ترکیه در آن سوی تنگه بسفر تبدیل شده است. یک ترمینال بزرگ برای اتوبوس و مینی بوس در کنار اسکله کشتی ها قرار دارد اما معمول ترین شیوه حمل و نقل در کادیکوی استفاده از قایق و کشتی است و بازار مرکزی این منطقه نیز به اسکله کشتی ها بسیار نزدیک است.

برای رفتن به این محله می‌توان از اتوبوس ، ون و خط مترو  استفاده کرد . اگر میخواهید از میدان تکسیم به کادیکوی بروید ، میتوان از اسکله امین اونو یا بشیکتاش با فری بوت ( لنج/ کشتی ) به اسکله کادیکوی رفت . برای این کار باید یا از تکسیم با مینی بوس های زرد رنگ دولموش (dolmuş) به بشیکتاش و یا با قطارهای کابلی از تکسیم به ساحل کاباتاش و یا به ساحل امی نونو بروید و از لنج ها برای رفتن به کادیکوی استفاده کنید.

خرید ملک در منطقه کادیکوی استانبول را به چه کسانی توصیه میکنیم ؟

کلاٌ بخش آسیای استانبول متقاضیان خاص خودش را برای خرید ملک و زندگی دارد . این منطقه بیشتر مورد علاقه شهروندان ترک میباشد . البته خارجیان زیادی هم زندگی در این منطقه را ترجیح میدهند ، اما به نسبت منطقه اروپایی ، تعداد خارجیان در این منطقه کمتر است . منطقه کادیکوی با توجه به تمام ویژگی هایی که در بالا ذکر شده است ، جزو مناطق گران در بخش آسیایی بوده و ارزش زمین و همینطور املاک در این منطقه بالا است .

با توجه به قدیمی بودن منطقه تعداد مجتمع های خیلی بزرگ در این منطقه کم است و اغلب مجتمع های مسکونی کوچکتری که قیمت گرانی هم دارند در مناطق اصلی این منطقه دیده میشود .  البته قیمت ملک در مناطقی که به خطوط ساحلی نزدیک هستند و یا در مناطق جاده بستان ، بستانجی و بغداد جاده قرار گرفته اند و یا نزدیک هستند نسبتاً بالاتر است.

اگر علاقمند هستید در ارتباط با سرمایه گذاری در بخش آسیایی استانبول و خرید ملک در منطقه کادیکوی استانبول ، اطلاعات بیشتری داشته باشید ، پیشنهاد میکنیم از خدمات مشاوره تلفنی و گشت بازدید مناطق ما استفاده کنید تا اطلاعات جامع تر و دید وسیع تری نسبت به وضعیت املاک و مستغلات و رشد منطقه ای و سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد .

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next