منطقه کوچوک چکمجه استانبول

منطقه کوچوک چکمجه استانبول

 

منطقه کوچوک چکمجه استانبول یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مناطق بخش اروپایی استانبول در ترکیه است و در غرب دریاچه ای به همین نام در شمال دریای مرمره جای گرفته است.دریاچه کوچوک چکمجه تا اواخر سال 1950 میلادی مرکز تفریح آخر هفته های ساکنان استانبول محسوب می شده است. مردمان استانبول در ان زمان با استفاده از قطار برای ماهیگیری و شنا کردن به این منطقه می آمدند. این منطقه درست در مقابل منطقه آوجیلار و دانشگاه استانبول در شرق دریاچه کوچوک چکمجه قرار گرفته است. خلیجی که در ناحیه واقع شده به وسیله یک کانال به دریای مرمره وصل می شود، از این رو آب منطقه شور نیست. جمعیت در منطقه کوچوک چکمجه استانبول به سرعت در حال افزایش است. کوچوک چکمجه در نزدیکی فرودگاه آتاتورک و در کنار اتوبان آتاتورک واقع شده است و مساحت کوچوک چکمجه حدود 38 کیلومتر مربع است.

 تاریخچه منطقه کوچوک چکمجه

اگرچه منطقه کوچوک‌ چکمجه استانبول در عصر بیزانس و عثمانی شهر کوچکی بود، اما همیشه یک ناحیه‌ی مسکونی نبوده است. تا هفتاد سال پیش، افراد محلی از سایر مناطق استانبول تنها برای سیر و سیاحت و گذراندن تعطیلات تابستان از آن‌جا دیدن می‌کردند. اما توسعه‌دهندگان و سازندگان خیلی زود متوجه شدند که زمین مسطح و هموار آن برای پروژه‌های ساخت‌وساز ایده‌آل است و از آنجا به بعد کوچوک‌چکمجه رفته‌رفته رشد کرد. در حال حاضر در این منطقه پروژه های مسکونی متعددی ساخته شده اند . از آن‌جا که این منطقه فقط ۱۷کیلومتر با مرکزشهر فاصله دارد، مسافرانی که هرروزه برای رسیدن به محل کارشان در رفت ‌و آمد هستند از بزرگراه‌های اصلی مجاور مانند بزرگراه E80 و E5 بهره می‌برند. بعلاوه، از آن‌جا برای رسیدن به فرودگاه جدید استانبول تنها 30 دقیقه رانندگی نیاز است .

دریاچه منطقه کوچوک چکمجه

این دریاچه ۱۴ کیلومترمربع را پوشش می‌دهد و هزاران سال پیش به‌کمک افت‌وخیز سطوح دریا شکل گرفته است، برخی از افراد محلی به آن تالاب می‌گویند چون فقط یک دیوار شنی آن را از دریا جدا می‌کند. متأسفانه، در دهه‌های قبلی، کسب‌وکار محلی درقبال دریاچه کوتاهی کرده و سطح بالای آلودگی آن را به مکانی غیربهداشتی تبدیل کرده است.  اما در سال ۲۰۰۰ ، زمانی که شورای محلی متوجه شد که ساکنین خواهان توجه بیشتر هستند و حفظ این مکان برجسته‌ی طبیعی به مصلحت آن‌هاست، تغییر کرد. گونه‌های مختلف پرندگان به این مکان بازگشته‌اند و آینده‌ی آن به‌نظر درخشان می‌آید. امروزه، ۷کیلومتر از ساحل دریاچه امکانات اجتماعی و رفاهی گوناگونی ازجمله مسیر پیاده‌روی و دو، فضای پینیک و کافه در اختیار ساکنین قرار می‌دهد.

منطقه کوچوک‌چکمجه و مسیر کانال استانبول

پروژه کانال استانبول یکی از بزرگترین پروژهای است که دولت برای ساخت آن برنامه ریزی کرده است و  اما زمانی که دولت ترکیه از آغاز طرح مسیر کانال استانبول در آن‌جا خبر داد، قیمت املاک . مستغلات و زمین هایی که در اطراف این منطقه قرار دارند به صورت چشمگیری رشد کرده است . هدف از پروژه کانال استانبول ، وصل کردن دریای مرمره به دریای سیاه از طریق مسیر دریاچه کوچوک چکمه جه و ایجاد کانالی است که از آن به عنوان تنگه بسفر دوم یاد میشود . میتوانید تقریباٌ حدث بزنید که پس از اتمام ، ارزش املاک اطراف این منطقه به خصوص آنهایی که منظره دریا را دارند، چقدر خواهد شد. این پروژه سرمایه‌گذاران  بسیاری را از ترکیه و کشورهای مختلف  را به خود جذب کرده است.

 

مزایای زندگی و سرمایه گذاری در منطقه کوچوک‌ چکمجه

اگر شما مایل به خرید ملک و زندگی در این منطقه هستید ، با این انتخاب تقریباٌ در مرکز بخش اروپایی استانبول خواهید بود . با گسترش مناطق غربی استانبول ، در واقع منطقه کوچوک چکمجه در بخش مرکزی بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است و شما میتوانید دسترسی راحتی به تمام مناطق شهر استانبول داشته باشید . بافت این منطقه در واقع در حال حاضر مخلوطی از ساختمان های قدیمی و همینطور مجتمع های لوکس و نوساز میباشد و با شروع پروژه کانال استانبول ، ساختمان های قدیمی کم کم جای خود را به ساختمان های نوساز و جدید خواهند داد . در اطراف این منطفه دانشگاههای متعدد ، مراکز خرید و همینطور چندین بیمارستان قرار دارند و همینطور بازارهای محلی هفتگی نیر در بخش های مختلف این منطقه برقرار میباشند .

منطقه کوچوک چکمجه استانبول یکی از مناطق مناسب برای سرمایه گذاری در استانبول میباشد و پیشنهاد می کنیم از خدمات و سرویس ویژه ما برای مشاوره سرمایه گذاری در این منطقه استفاده کنید . فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را کاملاٌ بشناسید و با دید کامل برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنید . ما در مورد تمام پروژهای ساختمانی و همینطور زمین های این منطقه میتوانیم اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم .

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next