رشد اقتصادی ترکیه در سالهای اخیر

رشد اقتصادی ترکیه در سال 2020 را به طور مختصر ولی کامل برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید

کشور ترکیه توانست در ۳ ماهه سوم ماه ۲۰۲۰ ، رشد اقتصادی ۱۵.۶٪  درصد را تجربه کند.

تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ و در فاصله ژوئیه تا سپتامبر رشد ۱۵.۶ درصدی را در مقایسه با سه ماهه دوم ثبت کرد تا بر رکود اقتصادی کم‌سابقه ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ غلبه کند. ترکیه با اتکا به سیاست کاهش نرخ بهره و توزیع گسترده وام‌های ارزان قیمت بر رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا غلبه کرد.

اقتصاد ترکیه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با انقباض ۹.۹ درصدی مواجه شده بود که عمیق‌ترین رکود آن از سه ماه نخست سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون به شمار  میرفته است. سه ماهه سوم اقتصاد ترکیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۶.۷ درصد اعلام شده که عمدتا ناشی از افزایش مصرف خانوارها، واردات و سرمایه‌گذاری بوده است.

بانک مرکزی ترکیه با کاهش نرخ بهره، رشد وام ارزان قیمت توزیع شده در اقتصاد این کشور را به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۳ رساند. اما تورم ناشی از این اقدام و نیز افزایش کسری تجاری ترکیه نرخ برابری لیر را در مقابل ارزهای عمده جهان به شدت کاهش داد. چنان که نرخ برابری لیر ترکیه طی ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۰ با افت ۲۴ درصدی در مقابل دلار آمریکا مواجه شد.

آمار رسمی دولت ترکیه نشان می‌دهد که با وجود رشد ۱۶ درصدی واردات در سه ماه سوم سال، صادرات این کشور شاهد افت ۲۲ درصدی  نیز بوده است که ناشی از روکد اقتصادی  و نوسانات ارزی در سراسر جهان نیز می باشد

درباره ما

مشاورین ما با سالها تجربه در کشور ترکیه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند .اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید  با ما از طریق پل های ارتباطی در تماس باشید .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next