گزارش های ارزشیابی برای خرید ملک در ترکیه

گزارش های ارزشیابی برای خرید ملک در ترکیه

اگر علاقمند به خرید ملک در ترکیه هستید و اخبار خرید و فروش ملک در ترکیه را تعقیب میکنید ، حتماٌ میدانید که مدتهاست تمام خارجیانی که برای خرید و سرمایه گذاری ملک در ترکیه اقدام میکنند ، قبل از پروسه به نام شدن سند ، میبایست نسبت به تهیه گزارش کارشناسی ملک اقدام نمایند . گزارش های ارزشیابی برای خرید ملک در ترکیه در واقع ارزش ملک را از دید کارشناسان دولت به خریدار سند اعلام میکند . این پروسه در گذشته توسط شرکت های کارشناسی خصوصی صورت میگرفت و پس از آماده شدن این گزارش ، همراه با سایر مدارک به اداراه تاپو ( اداره سند ) ارائه میشد و سند از نام فروشنده به نام خریدار منتقل میشد .

مطابق با قانون جدیدی که از هفته گذشته در تمام اداره های تاپو ، در تمام شهرهای ترکیه در حال اجرا شدن است ، از این به بعد کارشناسی که در مورد ملک میبایست گزارش کارشناسی را ارائه دهد ، از سوی اداره سند مشخص خواهد گردید . در واقع سیستم کار به این صورت خواهد بود که پس از خرید ملک ، کلیه اطلاعات خریدار و فروشنده به اداره سند ارسال میگردد و پس از آن اداره سند یک کارشناس را تعیین و موظف به ارائه گزارش کارشناسی ملک مینماید . پس از ارائه این گزارش کار جا به جایی سند انجام میشود .

این تغییرات بیشتر به دلیل حفظ سرمایه سرمایه گذارن خارجی و تایید بر درست بودن قیمت ملکی که توسط آنها خریداری میشود ، صورت پذیرفته است . اما با توجه به تغییرات جدید در سیستم گزارش های ارزشیابی برای خرید ملک در ترکیه لازم است که در هنگام خرید ملک به نکاتی دقت داشته باشیم که از هر گونه مشکلاتن احتمالی جلوگیری کنیم .

اول اینکه اگر قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه را دارید ، ملکی را خریداری کنید که قیمت ما کمی بالاتر از 250.000 دلار باشد تا در صورتی که ارزش ملکتان در کارشناسی کمی پایین تر از قیمت خرید آن کارشناسی شد ، در روند شهروندی شما مشکلی ایجاد نشود . ( املاکی حدود 260.000 تا 270.000 دلار خریداری کنید . )

دومین نکته ای که علاقمندان به خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه برای دریافت شهروندی ترکیه حتماٌ باید به آن متوجه داشته باشد این است که در هنگام عقد قرارداد خرید ملک با شرکت های سازنده و یا فروشنده ملک ذکر کنید که در صورتی که ارزش کارشناسی ملک کمتر از رقم 250.000 دلار ( یعنی رقمی که برای دریافت شهروندی ترکیه احتیاج دارید ) ، کارشناسی شود ، شما حق کنسل کردن قرارداد و استرداد کل پول پرداخت شده را داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که در طول هفته گذشته ، املاک کارشناسی شده به این روش ، به اندازه رقم های فروش کارشناسی شده اند و گزارشی مبنی بر اینکه فروشی به دلیل کم بودن ارزش کارشناسی ملک باطل شده باشد ، دریافت نشده است . اطلاعات تکمیلی در باره این روند جدید را متعاقباٌ از طریق این وبسایت به اطلاع علاقمندان خواهیم رساند .

برای هر گونه سوالی و کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه با ما در ارتباط باشید . با معرفی بهترین املاک و همینطور اطلاعات دقیق در ارتباط با قوانین جدید خرید و فروش ملک در خدمتتان هستیم .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next