اجازه کار در ترکیه

اجازه کار در ترکیه

وقتی بحث مهاجرت به ترکیه پیش می آید ، یکی از دغدغه های اصلی بحث کار و دریافت اجازه کار در ترکیه میباشد . به همین دلیل علیرغم اینکه سایت ترکیه ملک خدماتی برای کاریابی و یا درخواست مجوز کار ندارد ، اما به دلیل اینکه اغلب مشتریان ما مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه میباشند، در این بخش سعی کردیم با اطلاعات کاملی در این زمینه در خدمت شما باشیم .

آیا برای کارکردن در ترکیه نیاز به داشتن اجازه کار داریم ؟

مطابق قانون شما به عنوان خارجی ، برای کار کردن در کشور ترکیه نیاز به داشتن اجازه کار دارید و تنها داشتن اقامت ترکیه ، حتی در صورتیکه ملک خریده باشید نیز به شما مجوز کار کردن در ترکیه را نمی دهد .

چگونه میتوانیم اجازه کار داشته باشیم ؟

اجازه کار در ترکیه را به 2 صورت میتوانید دریافت کنید . اول اینکه در محلی مشغول به کار شوید که کارفرمای شما برای شما درخواست مجوز کار کند و شما را بیمه کند و بتوانید به صورت قانونی کار کنید . برای این کار شما باید در محلی شروع به کار کنید که به تخصص شما احتیاج داشته باشد و اینکه حداقل 5 کارمند ترک در آن محل به کار مشغول باشند که کارفرمای شما به صورت قانونی بتواند برای شما درخواست اجازه کار کند. دومین راه قانونی دریافت اجازه کار در کشور ترکیه ، ایجاد شغل است یعنی شما خودتان کارفرما باشید ، شرکتی تاسیس کنید و 5 کارمند ترک داشته باشید که بیمه باشند و پس از آن بتوانید به صورت رسمی برای خودتان درخواست  کنید .

اجازه کار برای چه مدتی اعتبار دارد ؟

اجازه کار در ترکیه ابتدا برای مدت یکسال درخواست میشود . پس از آن برای تمدید میتوانید مجدداٌ برای یکسال و یا برای دوسال درخواست کنید . کارت های مربوط به اجازه کار در ترکیه آبی رنگ می باشد . با کارت های اقامت متفاوت است . پشت کارت مدت اعتبار کارت و همینطور محلی که برای شما درخواست اجازه کار کرده ذکر شده است .

چرا داشتن اجازه کار در ترکیه اهمیت دارد ؟

داشتن چالیشما ایزین در ترکیه موجب میشود که شما هم به صورت قانونی اقامت داشته باشید و هم به صورت قانونی بتوانید کار کنید . شما از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهید بود و همینطور میتوانید از مزایای داشتن کارت بانکی اعتباری نیز استفاده کنید . اما مهمترین مزیت داشتن اجازه کار این است که شما پس از داشتن 5 سال میتوانید برای دریافت شهروندی ترک اقدام کنید.

اما در کنار همه این مزایا ، پیشنهاد میکنیم برای دریافت اجازه کار با شرکت های معتبر و همینطور وکلایی که کارهای مربوط به ثبت شرکت را انجام میدهند مشاوره کنید . به یاد داشته باشید که روش های غیر قانونی برای دریافت کارت هایی که معتبر نیستند ، فقط موجب هدر رفتن هزینه و وقت شما میشود . بنابراین پیشنهاد میکنیم دقت کنید و با شرکت های معتبر در این مورد مشورت کنید .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next