هزینه های خرید ملک در ترکیه

هزینه های خرید ملک در ترکیه

هزینه های خرید ملک در ترکیه سوالی که برای همه خریداران ملک در ترکیه مطرح است. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی در ارتباط با هزینه هایی که در هنگام خرید ملک میبایست پرداخت کنید، در اختیار شما قرار دهیم.

  • هزینه های خرید ملک و به نام شدن سند

اصلی ترین و گران ترین هزینه ای که شما در هنگام خرید ملک در ترکیه میپردازید ، هزینه به نام شدن سند ملک میباشد. در حال حاضر هزینه به نام شدن سند 4 درصد ارزش ملک است. معمولاٌ این هزینه توسط خریدار ملک پرداخت میشود . اما برخی از شرکت های ساختمانی پرداخت نصف این هزینه را به عهده میگیرند . به عبارتی 2 درصد توسط خریدار و 2 درصد توسط فروشنده پرداخت میشود . برخی از شرکت های ساختمانی نیز پرداخت کل هزینه سند ملک را به عهده میگیرند . بنابراین بنا بر ملکی که انتخاب میکنید ، پرداخت هزینه سند میتواند متفاوت باشد.

به جز هزینه به نام شدن سند ، شما نیاز به ترجمه رسمی پاسپورت خود به زبان ترکی دارید که حدود 300 لیره هزینه دارد . به علاوه در هنگام به نام شدن سند ، مترجم فارسی زبان رسمی میباست اطلاعات سند ملک را برای شما ترجمه کند که حدود 200-400 لیره ( بر اساس شهر و مترجم متفاوت است ) هزینه دارد . برای به نام شدن سند اداره اداره ثبت زمین ، هزینه ای بین 400-800 لیره ترک دریافت میکند . همانطور که توضیح داده شد ،بعضی از شرکت های سازنده پرداخت بخشی و یا کل این هزینه ها را متقبل میشوند .

  • هزینه های گزارش ارزشیابی ملک

یکی از هزینه های خرید ملک در ترکیه که از ماه مارچ 2019، برقرار شده است . هزینه مربوط به کارشناسی ملک است . مطابق قانون جدید ملکی که به خارجیان فروخته میشود ، قبل از به نام شدن سند ، میبایست تحت کارشناسی قرار گیرد تا خریدار از ارزش ملک اطمینان حاصل کند . هزینه این کارشناسی حدود 1500 لیر میباشد که به اداره ارزیابی املاک و سازمان ثبت پرداخت میشود.

  • بیمه

در ترکیه هنگامی که ملکی خریداری میکنید، مجبور به انجام بیمه زلزله ( داسک) میباشید. هزینه بیمه زلزله زیاد نیست و بر اسا متراژ ملک متفاوت است و برای هر سال بین 150 تا 300 لیره ترک میباشد . اگر مایل به انجام بیمه دیگری برای ملک خود باشید هم میتوانید از پکیج های مختلف بیمه برای ملک خود استفاده کنید.

  • آبونمان آب و برق و گاز

در ترکیه برای وصل کردن آب و برق و گاز میبایست مبلغی را به عنوان تضمینات در اداره مربوطه میپردازید .این مبلغ در حساب شما باقی میماند . این مبلغ بین 200 لیر تا 500 لیر متفاوت است و بر اساس شهر و منطقه شما فرق میکند .

  • هزینه مشاور املاک و وکیل

یکی دیگر از هزینه های خرید ملک در ترکیه که اغلب مشتریان در ارتباط با آن سوال میپرسند ، راجع به دستمزد املاک و همینطور وکیل میباشد. در ترکیه اگر از مجتمع های مسکونی که دفتر فروش دارند خرید کنید ، یعنی طرف حساب شما شرکت ساختمانی باشد، نیازی به پرداخت هزینهای بابت مشاور املاک ندارید چون شرکت فروشنده هزینه مشاوره آژانس املاک را می پردازد .

اما اگر مایل به خرید املاک دست دوم هستید یا به عبارتی فروشنده ملک شخص میباشد ، بین 2-3 درصد را به عنوان هزینه مشاور میپردازید. توجه داشته باشید که هیچ مشاوری و یا آژانس املاکی قرار نیست رایگان کار کند و اگر در تبلیغاتی اشاره میشود که ما هنگام خرید از شما هزینه ای دریافت نمیکنیم ، صرفاٌ تبلیغات نادرست است.  هزینه وکیل نیز بر اساس وکیلی که انتخاب میکنید متفاوت است و رقم دقیق نمیتوانیم اعلام کنیم و در واقع بر اساس خدماتی که از وکیل دریافت میکنید هزینه جداگانه ای پرداخت خواهید کرد .

با توجه به اینکه  شرکت سان اند سندز جزو معدود شرکت هایی است که کلیه کارهای مربوط به عقد قرارداد و دریافت شهروندی را از طریق وکیل شرکت انجام میدهد، در صورتی که مایل باشید میتوانید از خدمات وکیل شرکت ما استفاده کنید، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه ای جداگانه داشته باشید .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next