مقایسه خرید ملک در ترکیه و گرجستان

مقایسه خرید ملک در ترکیه و گرجستان

در طول سالهای گذشته بر تعداد علاقمندان به خرید ملک و سرمایه گذاری در کشورهای دیگر افزایش چشمگیری داشته است . در بین کشورهای منطقه بیشترین متقاضی خرید ملک مربوط به ترکیه و گرجستان بوده است و بسیاری از خریداران ملک در حال مقایسه خرید ملک در ترکیه و گرجستان میباشند ، تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند و سرمایه گذاری مناسبی در خارج از ایران داشته باشند .اگر شما هم هنوز تصمیم قطعی برای خرید ملک نگرفته اید و مایلید بین ترکیه و گرجستان یکی را انتخاب کنید ، با ما همراه باشید تا در این بخش تفاوت های کلی بین این دو منطقه را بررسی کنیم .

زبان و فرهنگ درترکیه و گرجستان

در مقایسه خرید ملک در ترکیه و گرجستان یکی از عمده ترین و بارزترین تفاوت ها مربوط به زبان و فرهنگ این دو کشور میباشد . زبان ترکی بسیار به زبان فارسی نزدیک است و یادگیری آن برای ایرانیان راحت است اما زبان گرجی یکی از سخت ترین زبان ها در بین کشورهای منطقه است و با توجه به الفبای متفاوتی که دارد ، برای یادگیری آن میبایست زبان زیادی صرف کنید و بسیار تلاش کنید . علاوه بر زبان ، از لحاظ فرهنگی نیز ترکیه کشوری است که بسیار به ما نزدیک است و در ترکیه احساس غربت نخواهید کرد .

وضعیت اقتصادی و مقایسه خرید ملک در ترکیه و گرجستان

اگر به گرجستان و ترکیه سفر کرده باشید، میتوانید به تفاوت وضعیت معیشتی و اقتصادی که به وضوح در هر دو کشور مشهود میباشد ، پی ببرید . البته ترکیه در طول 3 – 4 سال گذشته بالا و پایین های بسیار زیادی را تجربه کرده است که موجب شده وضعیت اقتصادی آن نسبت به ثبات و رشد اقتصادی دهه گذشته ، کاهش چشمگیری داشته باشد . اما با تمام این وجود وضعیت اقتصادی ترکیه از گرجستان جلوتر بوده است . گرجستان در بازارهای جهانی به عنوان کشوری مناسب برای سرمایه گذاری مطرح نیست و یکی از دلایل آن نیز نبودن وضعیت اقتصادی مناسب در این کشور میباشد .

مقایسه وضعیت آب و هوایی 

ترکیه کشوری سبز با آب و هوای معتدل است که وجود آب و هوای معتدل موجب شده است که از لحاظ کشاورزی بسیار فعال باشد . تولیدات کشاورزی فراوانی تولید کند که هم برای تولید داخلی و هم برای صادرات بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند . گرجستان نیز کشوری سرسبز اما سردسیر تر است و محصولات کشاورزی آن به فراوانی و ارزان قیمتی ترکیه نمیباشد .

مقایسه وضعیت اقامت در ترکیه و گرجستان

علاوه بر این در طول ماههای گذشته گزارشهای متعددی مبنی بر بدرفتاری با ایرانیان مقیم گرجستان و عدم تمدید اقامت ها منتشر شده است که بر روی بازار املاک و خرید و فروش ملک در این کشور تاثیر منفی گذاشته است و قیمت املاک شدیداٌ افت داشته است . در ترکیه علاقمندان به خرید ملک میتوانند نسبت به دریافت اقامت بر روی سند ملک خود اقدام کنند و مطابق با قوانین جدید در صورت خرید بالای 250.000 دلار نسبت به دریافت شهروندی  .ترکیه اقدام نمایند

 

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next