بزرگترین خریداران ملک در کشور ترکیه ،چه کشورهایی می باشند ؟

بزرگترین خریداران ملک در کشور ترکیه

بزرگترین خریداران ملک در کشور ترکیه

طبق آخرین گزارش اعلام شده از سوی مرکز آمار ترکیه، فروش املاک مسکونی به خارجی‌ها در ماه سپتامبر در پنجمین ماه متوالی با افزایش روبرو شده است و هشتمین ماه متوالی از فوریه ۲۰۲۰ میلادی، ایرانی‌ها  به عنوان بزرگترین خریداران ملک در کشور ترکیه ثبت شده اند . مرکز آمار ترکیه در ماه اکتبر۲۰۲۰ اعلام کرد فروش مسکن به خریداران خارجی با افزایش ۳۵.۳ درصدی در ماه سپتامبر روبرو شده است و به رقم ۵ هزار و ۲۶۹ واحد رسیده است . این در حالی است که فروش ملک به خارجی‌ها با شروع همه‌گیری کرونا کاهش یافته بود.

استانبول بزرگترین شهر ترکیه از نظر جمعیت با فروش ۲ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی به خارجی‌ها در صدر این معاملات در ماه سپتامبر قرار گرفته است.پس از آن شهر تفریحی آنتالیا با فروش یک‌هزار و ۱۸ ملک در رده دوم قرار گرفت و در پی آن آنکارا، پایتخت، با معامله ۳۴۷ واحد در ماه سپتامبر در رتبه سوم فروش مسکن به خارجی‌ها قرار گرفته است.

آمار خرید ملک در ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۰

بزرگترین خریداران ملک در کشور ترکیه ، ایرانی ها هستند . ایرانی‌ها در ماه سپتامبر ۹۰۸ واحد مسکن در سراسر ترکیه خریداری کردند و از نظر ملیت بزرگترین گروه خریداران خارجی رده‌بندی شده‌اند. پس از ایرانی‌ها، عراقی‌ها با خرید ۸۲۹ واحد ملک و روس‌ها با ۴۴۸ واحد در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. ریس انجمن توسعه و مسکن و سرمایه گذاران ترکیه گفته است وجود خریداران ملک از سراسر جهان ، نشان دهنده جهش رو به مثبت  صنعت املاک و مستغلات در  ترکیه است . فروش کلی مسکن در ترکیه از ژانویه تا سپتامبر با افزایش ۳۴.۲ درصد نسبت به سال گذشته روبرو شده است. در همین دوره خارجی‌ها ۲۶ هزار و ۱۶۵ واحد خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد کاهش داشته است که یکی از دلایل آن توقف پروازهای بین‌المللی به‌خاطر شیوع کرونا ارزیابی می‌شود. این در حالی است که ایرانی‌ها در سال جاری میلادی تنها در ماه ژانویه از عراقی‌ها در خرید ملک در ترکیه عقب افتادند اما در بقیه ماه‌های سال رده نخست خریداران خارجی ملک در ترکیه را به خود اختصاص دادند. با این حال خرید ۹۰۸ واحد ملک در ماه سپتامبر از سوی ایرانی‌ها بیشترین جهش را نسبت به ماه‌های قبل حتی پیش از همه‌گیری نشان می‌دهد.

نگاه آماری خرید ملک از ژانویه ۲۰۲۰ تا سپتامبر

ایرانی‌ها از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۰ با خرید ۴ هزار و ۷۱۶ واحد ملک مسکونی در صدر خریداران خارجی قرار دارند. عراقی‌ها در این مدت ۴ هزار و ۱۶۵ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده‌اند و در رده دوم قرار می‌گیرند و روس‌ها نیز از ژانویه تا دسامبر هزار و ۸۹۵ واحد ملک مسکونی در ترکیه خریده‌اند.

ترکیه در سال ۲۰۱۸ میلادی برای تشویق به سرمایه‌گذاری، محدودیت‌های اعطای شهروندی به خارجی‌ها را کاهش داد. اتباع خارجی که در ترکیه ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار داشته باشند می‌توانند تابعیت ترکیه را کسب کنند. این رقم پیش از این یک میلیون دلار بود. همین امر باعث شد به خاطر موقعیت تجاری کشور ترکیه و آب وهوای خوب و نزدیکی به اروپا و نزدیکی به کشور خودمان سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور رو به افزایش باشد .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next