قوانین جدید اخذ اقامت با اجاره ملک در ترکیه

قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه با اجاره ملک

با وجود اینکه در بخش اخذ اقامت ترکیه  درباره اجاره نامه رسمی ملک و اهمیت آن توضیحات کامل داشده شده است، به دلیل اینکه در روزهای گذشته مشکلات متعددی برای تعدادی از هموطنان ما و همچنین خارجیان دیگر ایجاد گردیده است ولازم است که در ارتباط با قوانین جدید اخذ اقامت با اجاره ملک  اطلاعات بیشتری داشته باشید.

 

قوانین جدید اخذ اقامت با اجاره ملک در ترکیه بدین شرح می باشد

  • طبق قوانین جدید دولت ترکیه اقامت بر روی اجاره ملک فقط برای یکسال انجام پذیر است و در سال دوم دیگر با اجاره ملک ، اقامت صادر نمی شود .
  • در بعضی از منطقه های استانبول به دلیل اشباع اتیاع خارجی به هیچ وجه با اجاره ملک در این مناطق اقامت داده نمی شود . اگرقصد دریافت اقامت از طریق اجاره ملک در ترکیه را دارید حتما به منطقه ای که دارید در اون ملک اجاره می کنید دقت کنید .
  • حتماٌ لازم است که اجاره نامه شما از نوع محضری باشد. اگر قصد اجاره ملک در ترکیه را دارید حتماٌ لازم است نسبت به اجاره ملکی اقدام کنید که صاحب ملک به شما اجاره نامه محضری بدهد. لازم به ذکراست که تمام املاک و آپارتمان های موجود دارا شرایط داشتن اجاره نامه محضری نمی باشند .

  • بر اساس قوانین جدید اخذ اقامت با اجاره ملک ،در هنگام پر کردن فرم اقامت حتماٌ توجه داشته باشید که آدرس را به درستی و به شکلی که در شهرداری منطقه ثبت شده است پر کنید و همان آدرس را نیز در برگه اجاره نامه محضری ذکر کنید .
  • فکر نکنید که با اخذ اقامت، کار شما با اداره اقامت و پلیس اداره مهاجرت تمام شده است . مطابق قوانین جدید شما میبایست در آدرسی که برای اقامت ذکر کرده اید حضور داشته باشید و پلیس با مراجعه به آدرس محل اقامت شما ، اقامت شما در آن آدرس را تایید میکند و در صورتیکه که شما  در آن آدرس زندگی نکنید ، یا شخص دیگری به جای شما در ان آدرس زندگی کند و پلیس این موضوع را تثبیت نماید موجب باطل شدن اقامت شما میشود .
  • بر اساس قوانین جدید اخذ اقامت با اجاره ملک، پس از دریافت اقامت میبایست آدرس خود را در اداره مهاجرت ترکیه نیز ثبت کنید .
  • اگر پس از دریافت اقامت ، آدرس خود را تغییر میدهید حتماٌ میبایست به اداره مهاجرت و پلیس بخش اداره مهاجرت این تغییر آدری رااطلاع دهید تا  محل اقامت و آدرس جدید شما را ثبت کنند .

و جمله آخر

شما می توانید جهت اجاره ملک و اخذ اقامت ترکیه با مشاورین مجرب ما از طریق راههای ارتباطی در تماس باشید . مشاورین ما پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان می باشند .

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next