معرفی دانشگاه EMU در قبرس شمالی و دلایل اهمیت تحصیل در این دانشگاه

 

 

دانشگاه مدیترانه شرقی یا همان دانشگاه EMU در قبرس شمالی تنها دانشگاه دولتی در بخش شمالی جزیره مدیترانه ای قبرس است. این دانشگاه در سال 1979 میلادی تاسیس شده و در میان بیش از 10 دانشگاه دیگر قبرس شمالی، دارای برترین جایگاه و رتبه است. در اینجا قصد داریم در خصوص معرفی این دانشگاه و دلایل اهمیت ادامه تحصیل در دانشگاهEMO در قبرس شمالی به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم.

 

دانشگاه EMU در قبرس شمالی

 

این موسسه آموزش عالی بین المللی در ابتدا به عنوان یک موسسه فناوری شروع به کار کرد، اما اکنون دانشگاه EMU قبرس کار خود را وسعت داده و دارای تعداد تقریبی 100 رشته متنوع کارشناسی و 80 رشته ارشد برای تحصیل دانشجویان است.

دانشگاه مدیترانه شرقی دروس را به دو زبان انگلیسی و ترکی تدریس می کند، این در حالی است که اکثر رشته ها به زبان انگلیسی نیز در دسترس دانشجویان هستند.

به طور معمول مدارک دانشگاهی به زبان انگلیسی در حوزه های مهندسی، علوم سلامت، رسانه و ارتباطات، آموزش و پرورش، معماری، تجارت و اقتصاد، گردشگری، پزشکی، دندانپزشکی، کامپیوتر و فناوری، هنر و علوم و دپارتمان حقوق عدالت دانشگاه EMU یافت می شود.

آن دسته از دانشجویانی که قصد ارتقا مهارت زبان انگلیسی خود را داشته و مایل هستند تا به تحصیل در یکی از رشته های ذکر شده در بالا بپردازند، اما از دانش زبانی کافی برخوردار نیستند، می توانند بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی در هنگام دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه، در کلاسهای مقدماتی زبان انگلیسی EMU شرکت کرده و پیش از شروع ترم تحصیلی خود را به خوبی در زمینه زبان آماده کنند.

 

چرا دانشگاه EMU در قبرس شمالی را برای تحصیل انتخاب کنیم ؟

  • از سیستم آموزشی و برنامه های تحصیلی با کیفیت برخوردار است.
  • EMU دارای 12 دانشکده است که در راس آنها رشته های پزشکی، داروسازی، علوم سلامت و مهندسی قرار دارد.
  • تمامی کلاس ها، اتاق های جلسات و کنفرانس، آزمایشگاه ها و تجهیزات دانشگاهی با جدیدترین فناوری روز تجهیز شده است.
    •    زبان رسمی این دانشگاه انگلیسی است.
  • EMU قبرس به دانشجویان این امکان را می دهد تا یک تا دو ترم تحصیلی خود را در هر یک از دانشگاه های تحت قرارداد خود در اتحادیه اروپا در کشورهایی نظیر ایتالیا، کانادا، آمریکا، اتریش، چین و غیره بگذراند.
  • این موسسه آموزش عالی دولتی از بیش از 30 مرکز تحقیقاتی، موزه و گالری و سایر تجهیزات برخوردار است.
  • مرکز خدمات درمانی و سلامت دانشگاه مدیترانه شرقی دارای 13 دکتر متخصص و آمبولانس اختصاصی است.
  • کتابخانه EMU از منبع عظیمی از کتاب ها، تحقیقات، منابع صوتی و تصویری و انتشارات تخصصی آموزشی برخوردار است.

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس یکی از برترین دانشگاه های دنیاست که در میان فهرست 1500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و همواره توسط سازمان های رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه های دنیا از جمله THE، وبومتریک و URAP در میان برترین موسسات آموزشی منتخب جهان قرار گرفته است.

دانشگاه EMU قبرس شمالی، عضو کامل انجمن جهانی دانشگاه ها، انجمن دانشگاه های اروپا، انجمن دانشگاه های مدیترانه و فدراسیون دانشگاه های جهان اسلام است و به همین خاطر از شهرت خوبی در سراسر دنیا برخوردار است.

این دانشگاه از نهادهای مختلف و معتبر جهان، اعتبارنامه های متعددی را دریافت کرده است و یکی از 5 دانشگاهی در منطقه است که جایزه ABET (هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری) در زمینه مهندسی را دریافت کرده است؛ در عین حال دپارتمان معماری EMU دارای معادل قابل توجهی از اعتبارسنجی NAAB و MIAK است.

همچنین دپارتمان تجارت و اقتصاد، گردشگری و دانشکده کامپیوتر و فناوری دانشگاه EMU قبرس اعتبارنامه FIBAA را دریافت کرده اند. دپارتمان تدریس زبان انگلیسی دانشکده آموزش و پرورش نیز اعتبار نامه AQAS را دریافت کرده است.

علاوه بر آن، دانشکده گردشگری و مدیریت مهمان نوازی EMU قبرس شمالی قادر به دریافت اعتبارنامه TEDQUAL شده و بخش فناوری های کامپیوتری و سیستم های اطلاعاتی دانشکده کامپیوتر و فناوری SCT موفق به قبولی در اعتبارنامه بین المللی ASIIN شده است. در این بین دانشکده آماده سازی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی در دانشگاه مدیترانه شرقی نیز در کسب اعتبارنامه EDEXCEL موفق ظاهر شده و همچنین دانشکده تجارت و اقتصاد EMU عضو کاملی از سازمان AACSB است.

در کنار تمام موارد اشاره شده در بالا، باید به این موضوع توجه داشته باشید که در کمتر از 3 هفته کاری امکان دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه وجود داشته و می توان بدون نیاز به دریافت ویزای تحصیلی و با 50 درصد تخفیف شهریه برای ثبت نام دانشگاه اقدام کرد.

 

درباره ما

 

اگر قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه EMU در قبرس شمالی را دارید ، جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در قبرس شمالی از طریق راههای ارتباطی تماس حاصل فرمایید . مشاورین ما با سالها تجربه در پذیرش دانشجو از ایران به قبرس شمالی می توانند به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی نمایند .

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next