وضعیت ترکیه در بحران جهانی ویروس کرونا

وضعیت ترکیه در بحران جهانی ویروس کرونا

ویروس کرونا و بیماری جدی ناشی از آن که در طول 2 ماه گذشته کشور چین را درگیر خود کرده بود ، به معضل جهانی تبدیل شده است . اغلب کشورهای دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است . این ویروس که ایران و کره جنوبی و ایتالیا را با وضعیت قرمز و خطر رو به رو کرده است ، در کشورهای دیگر دنیا نیز قربانیانی به خود اختصاص داده است . اما وضعیت ترکیه در بحران جهانی ویروس کرونا ، به چه صورت است ؟

با توجه به وضعیت ترکیه در بحران جهانی ویروس کرونا و بر اساس آمارهایی که وزارت بهداشت ترکیه منتشر کرده است . که سازمان بهداشت جهانی نیز آن را تایید نموده است . در گزارش خود منتشر کرده است ، ترکیه در بین لیست کشورهای امن در ارتباط با خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است . طبق آمارهای منتشر شده با توجه به اینکه ترکیه جزو کشورهایی بوده که به سرعت مرزهای ورودی خود را به روی کشورهای آلوده به این بیماری از جمله ایران ، چین و ایتالیا بست . شروع به اقدامات وسیع پیشگیری در سطح گسترده نمود . به این ترتیب تا به حال مانع شیوع این ویروس در بین شهروندان خود شده  است .

اقدامات پیشگیری دولت ترکیه در بحران جهانی ویروس کرونا

از اقدامات پیشگیری ترکیه در مقابله با ویروس کرونا میتوان به ضدعفونی کردن تمام معابر و وسایل نقلیه عمومی ، برنامه های جامع تلویزیون در ارتباط با نحوه پیشگیری و نحوه تغذیه مناسب برای پیشگیری از این بیماری ، وجود مواد ضدعفونی کننده در ورودی اغلب شرکت ها و اماکن عمومی برای استفاده عموم و همینطور قابل دسترس بودن اقلامی مانند ماسک ، الکل و دستکش و همینطور قرص های ویتامین ، اشاره کرد .

به علاوه بر تمام این موارد کنترل قیمت اقلام مورد احتیاج مردم جهت مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا ، از دیگر مواردی است که دولت ترکیه انجام داده است . دستکش های یکبار مصرف را با قیمت ارزان میتوانید در هر یک از سوپر مارکت های زنجیره ای به راحتی پیدا کنید و همینطور الکل و قرص های ویتامین و ماسک نیز در تمام داروخانه ها در دسترس میباشد . شاید به همین دلیل است که مردم این کشور دچار استرس و نگرانی برای تهیه این اقلام نشده اند و زندگی به شکل عادی در جریان است .

اگر بیماری ، علائم مربوط به آنفولانزا را داشته باشد ، با مراجعه به هر یک از مراکز درمانی دولتی و یا خصوصی میتواند برای اطمینان به عدم ابتدا به این ویروس ، تست بدهد . ترکیه کیت تشخیض کرونا ویروس را در اختیار دارد و در عرض 90 تا 120 دقیقه ( دو ساعت ) نتیجه را مشخص میکند .

 

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next