اصطلاحات ترکی که در هنگام خرید ملک در ترکیه لازم است بدانید !

خرید ملک در ترکیه

در این قسمت سعی کردیم اصطلاحات ترکی را که ممکن است دانستن آنها در پروسه خرید و فروش ملک برای شما لازم باشد را ذکر کنیم تا بتوانید اطلاعات دقیق تری نسبت به اصطلاحات ترکی که ممکن است به گوش شما نا آشنا باشد ، داشته باشید .

 اصطلاحات ترکی تاپو یا همان سند ملک

تاپو در واقع همان سند رسمی ملک است . تاپوی رسمی ملک در واقع یک برگه است که کل مشخصات ملک را نشان میدهد و نام مالک ، آدرس دقیق و همینطور بارکدی روی هر تاپو ثبت شده است که کل مشخصات ملک مورد نظر را نشان میدهد.

نوتری و یا دفاتر نوتر

دفاتر توتر در واقع به همان محضر یا دفاتر اسناد رسمی گفته میشود. نکته مهم این است که در ترکیه کارهای مربوط به نقل و انتقال سند در نوتر انجام نمیشود . در واقع کلیه امور مربوط به جابه جایی سند در ترکیه در اداره سند یا همان اداره تاپو انجام میشود . اما کارهای مربوط به خرید و فروش ماشین ، تنظیم وکالتنامه ها ،  تایید ترجمه های به زبان ترکی  و همینطور ثبت شرکت ، در نوتری انجام میشود. هر منطقه نوتر مخصوص به خود را دارد و در بعضی مناطق چندین دفتر نوتر قرار گرفته است .

اکسپرتیز راپورت یا گزارش کارشناسی ملک در ترکیه

بر اساس قوانین جدید خرید و فروش ملک در ترکیه ، تمام اتباع خارجی قبل از خرید ملک میبایست گزارش کارشناسی ملک مربوطه را دریافت کنند . این گزارش کارشناسی بر اساس سن ساختمان ، امکانات ملک و امکانات منطقه و از طرف شرکت های مخصوص کارشناسی آماده میشود . معمولاٌ این گزارش توسط خود شرکت های ساختمانی آماده میشود .

اصطلاحات ترکی آلیش وکالتی یا وکالت خرید ملک

اگر شما به هر دلیلی قادر نباشید در روز به نام شدن سند در ترکیه حضور داشته باشید و خودتان برای امضاء سند به اداره تاپو بروید ، میتوانید با دادن یک وکالت خرید یا آلیش وکالتی ، به جای خودتان شخص دیگری را برای کارهای جا به جایی سند و امضاء سند به اداره تاپو بفرستید . این وکالت به صورت رسمی و در محضر یا نوتر آماده میشود .

Join The Discussion

Compare listings

Compare
error: Content is protected !!
Previous
Next